AZ

AZ doet mee(r)

AZ is zich bewust van haar functie in de regio, binnen maar zeker ook buiten het veld. AZ is namelijk niet alleen een club uit de Eredivisie, maar ook een onderdeel van de maatschappij. De spelers en trainers van AZ hebben een voorbeeldfunctie voor de jeugd en veel mensen in de regio zijn trots op ‘hun’ club. AZ steunt jaarlijks diverse structurele en incidentele maatschappelijke projecten om de betrokkenheid bij de samenleving optimaal te benutten, landelijk maar vooral in de regio. Benieuwd naar deze projecten? Lees dan hieronder verder en bekijk meer projecten op de website van AZ Doet Mee(r).

Naar de website

Foodtour

Middels de Foodtour zet de club zich samen met Rabobank in om kinderen uit de regio Alkmaar te stimuleren meer te bewegen, gezonder te eten en maatschappelijke vraagstukken bespreekbaar te maken. Groepen 7 en 8 van diverse basisscholen nemen deel aan het lesprogramma. Het programma duurt 8 weken en bestaat uit verschillende opdrachten, presentaties en handleidingen voor de leerkracht. De klassen die de opdrachten het meest succesvol uitvoeren krijgen als prijs een AZ Foodclinic: een rondleiding door het stadion, sportactiviteiten, groenten snijden, fruit schillen en een meet & greet met AZ vlogger Timo.

Meer informatie

Level up!

AZ richt zich met het programma Level up! op het positief en bewust gamen onder kinderen in groep 5 en 6. Enerzijds leer je veel van gamen zoals ruimtelijk inzicht, geheugen, reactiesnelheid, anderzijds kan verslaving en een ongezonde leefwijze op de loer liggen. Samen met Bibliotheek Kemmerwaard worden kinderen, hun ouders en leerkrachten meegenomen in hoe je bewust omgaat met gamen. Samen duiken ze in thema’s als tijd, balans, mediawijsheid en wat je kunt leren van gamen. De eSporter van AZ, geeft iedere week opdrachten aan leerlingen en ouders worden gestimuleerd samen te gamen en het gesprek aan te gaan met hun kinderen over dit thema.

Meer informatie

Updates

Samen rookvrij!

19-08-2021 11:30

Supporters komen naar het stadion om te genieten van een voetbalwedstrijd. We willen ervoor zorgen dat al onze supporters dit kunnen doen in een rookvrije omgeving. We vragen alle rokers rekening te houden met hun medesupporters die niet roken. Supporters kunnen op een tribune, met vaste plaatsen, nu eenmaal niet een andere plek opzoeken. Daarnaast willen we ook een voorbeeld stellen naar kinderen die naar het voetbal komen kijken. Lees hier meer over rookvrije stadions.

Ons voetbal is van iedereen

19-08-2021 11:23

Miljoenen Nederlanders beleven wekelijks veel plezier aan voetbal: met het bord op schoot, langs de lijn of op het veld. Voetbal verbindt de samenleving. We beleven het samen. Van de pupillen tot het seniorenelftal, en van recreant tot profvoetballer. Talent en passie voor voetbal kennen geen huidskleur, leeftijd of achtergrond. Het voetbalveld is de plek waar Ahmad, Frenkie en Vivianne elkaar ontmoeten. Er is geen plek voor racisme in een verbindende wereld die het voetbal biedt en daarom zetten we samen racisme en discriminatie buitenspel. Lees hier meer over het initiatief tegen racisme en discriminatie.

Meer dan Voetbal veiling

06-07-2020 10:01

Het Nederlands betaald voetbal organiseerde van maandag 6 juli tot en met zondag 12 juli 2020 een online veiling tijdens de Meer dan Voetbal-week. Alle 34 profclubs deden mee door in totaal unieke items en arrangementen beschikbaar te stellen. Dit leverde veel positieve aandacht op door de media, duizenden bezoekers aan de campagnesite uit meer dan 65 verschillende landen en een opbrengst van ruim 65.000 euro. De opbrengst van de voetbalveiling is 100% naar de maatschappelijke afdelingen van de clubs gegaan.

Impact van clubs in de maatschappij

06-07-2020 10:00

De kracht van voetbal is enorm, ook buiten de lijnen. Alle 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie organiseren op wekelijkse basis projecten om mensen letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen. Voor het bevorderen van een gezonde levensstijl, het tegengaan van eenzaamheid of het begeleiden van mensen naar werk. In samenwerking met PWC hebben de KNVB, Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie het rapport: ‘De impact van het betaald voetbal’ opgesteld om de waarde van het voetbal voor de maatschappij te onderzoeken. Bekijk hier het rapport ‘De kracht van voetbal’!