PSV

PSV Foundation

PSV is zich ervan bewust dat zijn status als een van de grootste voetbalclubs in Nederland maatschappelijke verantwoordelijkheden met zich meebrengt. De club bevindt zich in de positie – en is daarmee vereerd – een positieve invloed te kunnen uitoefenen op het welzijn van de maatschappij. De stichting heeft als doel een positieve bijdrage te leveren aan de hedendaagse maatschappij in de regio Eindhoven met aan PSV en voetbal gerelateerde maatschappelijke activiteiten en programma’s. Lees meer over de projecten op de website en hieronder!

Naar de website

Football Memories

PSV Foundation start in seizoen 2020-2021 met een nieuw programma: Football Memories. Een programma dat zich richt op supporters met dementie. Dementie is een ziektebeeld waarbij de geestelijke vermogens ernstig zijn afgenomen. Als gevolg hiervan kan iemand dagelijkse handelingen, die voorheen moeiteloos werden gedaan, minder goed of niet meer uitvoeren. De PSV-historie wordt ingezet als middel bij het bereiken van het doel. Herinneringen ophalen doormiddel van het gebruik van foto’s, andere materialen, oud-spelers en het delen van ervaringen/verhalen door de deelnemers.

FAN of the Match

Het programma FAN of the Match is een ritueel dat PSV al sinds 1998 bij iedere thuiswedstrijd in stand houdt. De FAN of the Match bezoekt de betreffende wedstrijd in het Philips Stadion, mag tijdens de rust het heilige gras betreden voor een foto met mascotte Phoxy en na afloop worden er foto’s en handtekeningen verzameld van de spelers in het spelershome. PSV heeft naast de FAN of the Match ook een FAN of the Match op afstand. Bij elke thuiswedstrijd kan een zieke supporters vanuit huis of een andere locatie toch bij de wedstrijd zijn door middel van een AV1 robot. De robot zijn de ogen en oren van de supporter. Hij wordt door een speler van PSV mee het veld opgenomen zodat hij kan meelopen in de line-up, de wedstrijd vanaf de zijlijn bekijken en loopt mee in de ereronde in de armen van een speler.

Updates

Samen rookvrij!

19-08-2021 11:30

Supporters komen naar het stadion om te genieten van een voetbalwedstrijd. We willen ervoor zorgen dat al onze supporters dit kunnen doen in een rookvrije omgeving. We vragen alle rokers rekening te houden met hun medesupporters die niet roken. Supporters kunnen op een tribune, met vaste plaatsen, nu eenmaal niet een andere plek opzoeken. Daarnaast willen we ook een voorbeeld stellen naar kinderen die naar het voetbal komen kijken. Lees hier meer over rookvrije stadions.

Ons voetbal is van iedereen

19-08-2021 11:23

Miljoenen Nederlanders beleven wekelijks veel plezier aan voetbal: met het bord op schoot, langs de lijn of op het veld. Voetbal verbindt de samenleving. We beleven het samen. Van de pupillen tot het seniorenelftal, en van recreant tot profvoetballer. Talent en passie voor voetbal kennen geen huidskleur, leeftijd of achtergrond. Het voetbalveld is de plek waar Ahmad, Frenkie en Vivianne elkaar ontmoeten. Er is geen plek voor racisme in een verbindende wereld die het voetbal biedt en daarom zetten we samen racisme en discriminatie buitenspel. Lees hier meer over het initiatief tegen racisme en discriminatie.

Meer dan Voetbal veiling

06-07-2020 10:01

Het Nederlands betaald voetbal organiseerde van maandag 6 juli tot en met zondag 12 juli 2020 een online veiling tijdens de Meer dan Voetbal-week. Alle 34 profclubs deden mee door in totaal unieke items en arrangementen beschikbaar te stellen. Dit leverde veel positieve aandacht op door de media, duizenden bezoekers aan de campagnesite uit meer dan 65 verschillende landen en een opbrengst van ruim 65.000 euro. De opbrengst van de voetbalveiling is 100% naar de maatschappelijke afdelingen van de clubs gegaan.

Impact van clubs in de maatschappij

06-07-2020 10:00

De kracht van voetbal is enorm, ook buiten de lijnen. Alle 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie organiseren op wekelijkse basis projecten om mensen letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen. Voor het bevorderen van een gezonde levensstijl, het tegengaan van eenzaamheid of het begeleiden van mensen naar werk. In samenwerking met PWC hebben de KNVB, Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie het rapport: ‘De impact van het betaald voetbal’ opgesteld om de waarde van het voetbal voor de maatschappij te onderzoeken. Bekijk hier het rapport ‘De kracht van voetbal’!