sc Heerenveen

sc Heerenveen #EenmetHeerenveen

Sc Heerenveen is meer dan alleen een voetbalclub en wil samen met supporters, sponsoren en andere stakeholders haar maatschappelijke betrokkenheid tonen in Heerenveen, haar directe omgeving en de regio Friesland. De club opereert vanuit twee (maatschappelijke) pijlers: participatie en vitaliteit. Vanuit het pompeblêdenhart hebben wij bij sc Heerenveen aandacht voor het verleden, het heden en de toekomst. Lees meer over de projecten op de website en bekijk hieronder vast drie projecten!

Naar de website

Gezamenlijk scoren voor een gezonde leefstijl

sc Heerenveen en GGD Fryslân hebben de handen ineen geslagen voor een vitaler Fryslân. In februari 2020 is onder leiding van Foppe de Haan afgetrapt met het project Scoor een Boek, een leesproject voor kinderen en ouders, dat lezen en sport aan elkaar verbindt in de gehele regio Friesland. Maar liefst 50 scholen in Friesland deden afgelopen seizoen mee om in negen weken tijd zoveel mogelijk boeken te scoren. Een leesproject waarbij de Friese Bibliotheken, scholen én voetbalclub sc Heerenveen samenwerken. De onderwerpen vitaliteit en laaggeletterdheid vinden elkaar in één project. Het Jeugdfonds Sport en Cultuur Friesland is aangesloten bij het project vanuit de gedachte dat ieder kind moet kunnen sporten.

Meer lezen

Jarenlange trouwe verbintenis aan KiKa

sc Heerenveen heeft zich sinds seizoen 2010-2011 verbonden aan stichting KiKa, Stichting Kinderen Kankervrij. Jaarlijks wordt er een groot event rondom een wedstrijd georganiseerd gericht op crowdfunding, maar ook het genereren van zichtbaarheid in en rondom het stadion en op de nationale televisie. Tevens bevinden zich in het stadion een elftal oranje logestoelen die iedere thuiswedstrijd geveild kunnen worden voor het goede doel. De doelstelling is om KiKa te ondersteunen met het merk sc Heerenveen, haar platform, faciliteiten en bereik in de regio, provincie en het land. Deze ondersteuning moet leiden tot een (nog) grote naamsbekendheid van het KiKa wat indirect meer geld binnenbrengt.

Meer lezen

G-voetbal

Met ingang van het seizoen 2019/2020 beschikt sc Heerenveen over nóg een team dat uitkomt op eredivisieniveau. Twaalf G-voetballers vertegenwoordigen sc Heerenveen in de Bijzondere Eredivisie, een initiatief van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK), bedoeld om een podium te creëren voor voetballende kinderen met een beperking. De competitie bestaat uit teams van diverse betaald voetbalorganisaties, waaronder sc Heerenveen. Het team is dankzij de hoofdsponsor nauw verbonden met het Foppe Fonds, een fonds dat het team een warm hart toedraagt en ook al jaren verbonden is aan de club.

Updates

Samen rookvrij!

19-08-2021 11:30

Supporters komen naar het stadion om te genieten van een voetbalwedstrijd. We willen ervoor zorgen dat al onze supporters dit kunnen doen in een rookvrije omgeving. We vragen alle rokers rekening te houden met hun medesupporters die niet roken. Supporters kunnen op een tribune, met vaste plaatsen, nu eenmaal niet een andere plek opzoeken. Daarnaast willen we ook een voorbeeld stellen naar kinderen die naar het voetbal komen kijken. Lees hier meer over rookvrije stadions.

Ons voetbal is van iedereen

19-08-2021 11:23

Miljoenen Nederlanders beleven wekelijks veel plezier aan voetbal: met het bord op schoot, langs de lijn of op het veld. Voetbal verbindt de samenleving. We beleven het samen. Van de pupillen tot het seniorenelftal, en van recreant tot profvoetballer. Talent en passie voor voetbal kennen geen huidskleur, leeftijd of achtergrond. Het voetbalveld is de plek waar Ahmad, Frenkie en Vivianne elkaar ontmoeten. Er is geen plek voor racisme in een verbindende wereld die het voetbal biedt en daarom zetten we samen racisme en discriminatie buitenspel. Lees hier meer over het initiatief tegen racisme en discriminatie.

Meer dan Voetbal veiling

06-07-2020 10:01

Het Nederlands betaald voetbal organiseerde van maandag 6 juli tot en met zondag 12 juli 2020 een online veiling tijdens de Meer dan Voetbal-week. Alle 34 profclubs deden mee door in totaal unieke items en arrangementen beschikbaar te stellen. Dit leverde veel positieve aandacht op door de media, duizenden bezoekers aan de campagnesite uit meer dan 65 verschillende landen en een opbrengst van ruim 65.000 euro. De opbrengst van de voetbalveiling is 100% naar de maatschappelijke afdelingen van de clubs gegaan.

Impact van clubs in de maatschappij

06-07-2020 10:00

De kracht van voetbal is enorm, ook buiten de lijnen. Alle 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie organiseren op wekelijkse basis projecten om mensen letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen. Voor het bevorderen van een gezonde levensstijl, het tegengaan van eenzaamheid of het begeleiden van mensen naar werk. In samenwerking met PWC hebben de KNVB, Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie het rapport: ‘De impact van het betaald voetbal’ opgesteld om de waarde van het voetbal voor de maatschappij te onderzoeken. Bekijk hier het rapport ‘De kracht van voetbal’!