Willem II

Naast het leveren van aantrekkelijk voetbal staat maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel bij Willem II. Willem II Betrokken ondersteunt, begeleidt en initieert maatschappelijke initiatieven in Tilburg en omgeving, hierbij gebruik makend van de kracht en uitstraling van Willem II. De profvoetballers en trainers als rolmodellen en het Koning Willem II stadion als inspirerende (leer)omgeving maken onze doelgroepen sterker en vergroten hun kansen. Samen met onze partners en door onze activiteiten en projecten zetten we ons in voor iedereen in Tilburg en beïnvloeden we de samenleving op een positieve manier. Lees hieronder en op onze website hoe we dit doen!

Naar de website

Football Memories

Samen voetbalherinneringen ophalen. Dat is de essentie van Football Memories. Als geen andere sport heeft voetbal het vermogen om mensen te betrekken, bij elkaar te brengen en in beweging te krijgen. Ouderen ontmoeten elkaar in het Koning Willem II stadion waar ze onder leiding van vrijwilligers herinneringen ophalen aan het rijke voetbalverleden van Willem II. Elke sessie duurt 90 minuten met een kwartier ‘rust’. Football Memories is een prachtig voorbeeld van de verbindende rol die voetbal kan spelen. Het richt zich op ouderen die kampen met eenzaamheid of (beginnende) dementie. Voor veel deelnemers zijn sociale interacties als deze niet meer vanzelfsprekend.

Foodtour

De Rabo Willem II Foodtour is een compleet, interactief lespakket voor groepen 7/8 en brugklassen waarin gezonde voeding centraal staat. Leerlingen duiken in thema’s als gezond eten, etiketten lezen, voedselverspilling, sportvoeding en sportdrank. Elke les behandelt een actueel voedsel- of gezondheidsthema. Zo leren ze op een leuke manier alles over voedsel en gezonde voeding. Het programma bestaat uit 9 lessen waarin Willem II en de spelers uiteraard een rol spelen. Elke les krijgen de kinderen een vlogopdracht als huiswerk. De klassen die de opdrachten en vlogs het meest succesvol uitvoeren krijgen als prijs een Foodclinic bij Willem II: een rondleiding door het stadion, sportactiviteiten, groenten snijden, fruit schillen én een meet & greet met Willem II-ers.

Updates

Samen rookvrij!

19-08-2021 11:30

Supporters komen naar het stadion om te genieten van een voetbalwedstrijd. We willen ervoor zorgen dat al onze supporters dit kunnen doen in een rookvrije omgeving. We vragen alle rokers rekening te houden met hun medesupporters die niet roken. Supporters kunnen op een tribune, met vaste plaatsen, nu eenmaal niet een andere plek opzoeken. Daarnaast willen we ook een voorbeeld stellen naar kinderen die naar het voetbal komen kijken. Lees hier meer over rookvrije stadions.

Ons voetbal is van iedereen

19-08-2021 11:23

Miljoenen Nederlanders beleven wekelijks veel plezier aan voetbal: met het bord op schoot, langs de lijn of op het veld. Voetbal verbindt de samenleving. We beleven het samen. Van de pupillen tot het seniorenelftal, en van recreant tot profvoetballer. Talent en passie voor voetbal kennen geen huidskleur, leeftijd of achtergrond. Het voetbalveld is de plek waar Ahmad, Frenkie en Vivianne elkaar ontmoeten. Er is geen plek voor racisme in een verbindende wereld die het voetbal biedt en daarom zetten we samen racisme en discriminatie buitenspel. Lees hier meer over het initiatief tegen racisme en discriminatie.

Meer dan Voetbal veiling

06-07-2020 10:01

Het Nederlands betaald voetbal organiseerde van maandag 6 juli tot en met zondag 12 juli 2020 een online veiling tijdens de Meer dan Voetbal-week. Alle 34 profclubs deden mee door in totaal unieke items en arrangementen beschikbaar te stellen. Dit leverde veel positieve aandacht op door de media, duizenden bezoekers aan de campagnesite uit meer dan 65 verschillende landen en een opbrengst van ruim 65.000 euro. De opbrengst van de voetbalveiling is 100% naar de maatschappelijke afdelingen van de clubs gegaan.

Impact van clubs in de maatschappij

06-07-2020 10:00

De kracht van voetbal is enorm, ook buiten de lijnen. Alle 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie organiseren op wekelijkse basis projecten om mensen letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen. Voor het bevorderen van een gezonde levensstijl, het tegengaan van eenzaamheid of het begeleiden van mensen naar werk. In samenwerking met PWC hebben de KNVB, Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie het rapport: ‘De impact van het betaald voetbal’ opgesteld om de waarde van het voetbal voor de maatschappij te onderzoeken. Bekijk hier het rapport ‘De kracht van voetbal’!